Objev
Shared Services

Chcete nakouknout do zákulisí a podívat se, jak naše spolupráce funguje? Projděte si náš krátký příběh, který vám postupně v několika krocích názorně předvede naši každodenní práci. Po absolvování příběhu můžete navíc odpovědět na 4 otázky a vyhrát tablet nebo další skvělé ceny!


1.

Nástup absolventa


Vendelín:
Jmenuji se Vendelín a jako absolvent vysoké školy jsem se ucházel o místo Junior specialista nákupu v Siemens Shared Services v Ostravě. Po příjemném osobním pohovoru, částečně v německém jazyce, jsem byl také k mému potěšení přijat! Jak to asi bude vypadat, kdo mě zaškolí, co budu dělat?



Pokračovat
2.

„On-job training“
zaškolování absolventa praxí

Vendelín:
Začínám dvouměsíční školení, kterým mě provedou procesní experti z mého nového týmu. Celé školení se odehrává v praxi, tudíž se setkám s konkrétními příklady. Super, aspoň si to lépe zapamatuji. Naučím se používat různé systémy jako např. SAP, OneSRM, účastním se dokonce i jazykových kurzů. Německy tady "šprechuje" téměř každý.

Pokračovat
3.

Nákupní požadavek

Vendelín:
Zaškolen a rovnýma nohama do práce. Mezi obvyklými nákupními požadavky od našeho zákazníka v Německu se dnes objevil jeden specifický - mám objednat kouzelníka na vánoční oslavu. Protože není k dispozici konkrétní nabídka, musím kouzelníka nejdříve najít. To bude zábava, jde se na to.

Pokračovat
4.

Založení kmenových dat dodavatele

Vendelín:
Hurá! Mezi tolika kouzelníky v Německu jsem našel toho pravého pro našeho zákazníka, bohužel není v našem systému založen jako dodavatel. Obracím se proto na speciální oddělení Master Dat, které mi pomůže a kouzelníka zakládá.

Hotovo, kolegové byli rychlí. Uzavírám objednávku a kouzelníka objednávám!

Pokračovat
5.

Služba uskutečněna

Vendelín:
„Byla to pecka, vybral jste skvěle. Kouzelník všechny okouzlil“… čtu v emailu od našeho zákazníka, který nás chválí za dobře odvedenou práci. Takové emaily mě vždy potěší a motivují. Vím ale, že spokojený chce být i kouzelník, jenž čeká na proplacení své faktury. Taková kouzla asi ještě neovládá. Má práce zde končí, proplacení faktury zadávám oddělení účetnictví.

Pokračovat
6.

Došlá faktura


Evženka:
Ahoj, jsem Evženka, mám dvě děti a každé ráno lovím ze změti plenek a dudlíků služební notebook, protože pracuji z domova jako členka verifikačního týmu. Kolega Vendelín mi právě na zpracování přeposlal fakturu za vystoupení kouzelníka. Ověřuji povinné náležitosti a porovnávám s tím, co je navedeno v systému. Vše je v pořádku, proto fakturu postupuji dále kolegům z oddělení přijatých faktur.

* V Siemens Shared Services se snažíme maminkám vyjít vstříc. Pokud nechtějí na práci úplně zanevřít, mají možnost pracovat i při mateřské dovolené s tím, že jim je přizpůsoben úvazek. Pro Siemens Shared Services tedy není ani mateřská dovolená překážkou.

Od roku 2015 do poloviny roku 2017 se z mateřské dovolené vrátilo 125 maminek.

Pokračovat
7.

Oddělení Accounts payable

Gustav:
Mé jméno je Gustav a pracuji již pátým rokem jako Senior specialista na oddělení přijatých faktur. Stejně jako Evženka mám možnost pár dní v týdnu pracovat z domova, a tak usedám se svou ranní kávou doma k počítači a pouštím se do nových faktur, které přes noc dorazily do systému. Faktura za kouzelníka? Zajímavé. Ale moment, tady nesedí bankovní spojení! Bez otálení posílám fakturu i číslo dodavatele ze systému na naše specialisty kmenových dat.

Pokračovat
8.

Zpracování a ověření Master Dat

Anička:
Teď jsem na řadě já, Anička - specialista kmenových dat. Mám tu požadavek na ověření dat od kouzelníka. Opravdu? Neobvyklý požadavek. Tak honem do toho, musím zkontrolovat existenci a správnost bankovních údajů. Chybička se vloudila, ihned volám kouzelníkovi. Čáry-máry fuk, vše ověřeno a zaktualizováno. Vracím zpět Gusťovi.


Pokračovat
9.

Zaúčtování faktury v systému

Gustav:
Další den, další práce. Dnes si svou ranní kávičku nechám uvařit kávomatem, který v kanceláři máme k dispozici. V systému vidím, že kolegové na verifikaci nelenili a zásobují mě novými fakturami. A hele, je tu i ta, kterou bylo nutno poslat na změnu bankovního konta. Vše je v pořádku, ale byla vůbec služba provedena? Pošlu ji na schválení zadavateli. Vendelín mi obratem odpověděl – faktura je oprávněná, služba proběhla. Mohu tedy s klidným svědomím zaúčtovat.

Pokračovat
10.

Zaplacení faktury


Cecilka:
Zdravím, poslední v procesu jsem na řadě já, Cecilka. Dnes bude mít kouzelník šťastný den, říkám si, je totiž den plateb. Po konzultaci a schválení návrhu platebního běhu mohu zadat příkaz do banky. Hotovo, peníze jsou na cestě. Zbývá jen informovat kouzelníka o platbě. Připravím avízo a zasílám jej s přáním hezkého dne kouzelníkovi.



Pokračovat



Tak co, již máte představu, jak to u nás v Siemens Shared Services sdílených služeb probíhá, co naše práce obnáší?
Vidíte sebe jako Aničku, Cecilku, Evženku, Gustava či Vendelína? Zdá se vám práce u nás zajímavá a chtěli byste se stát součástí našeho týmu?
Není nic jednoduššího, než kouknout na výpis pozic a zaslat váš životopis.